Letnia Szkoła Magii - Zamek Czocha

Letnia Szkoła Magii w Zamku Czocha to program przygotowany dla fanów książek z serii Harry Potter. Stworzyliśmy go z myślą o wszystkich tych, którzy czytając książki marzyli o tym, aby przenieść się choć na chwilę do Szkoły Magii i Czarodziejstwa. Letnia Szkoła Magii oparta została na świecie stworzonym przez J.K.Rowling - uczestnicy są uczniami i rywalizują między sobą o Puchar Domów. Mieszkają w Zamku, który wraz z niezliczoną ilością pomieszczeń, schodów i tajnych przejść swoją atmosferą przywodzi na myśl Hogwart. Dzieci uczestniczą w specjalnie przygotowanych dla nich zajęciach, wśród których znajdują się między innymi:
 

Starożytne runy - Poznasz alfabet runiczny, jego historię, oraz nauczysz się płynnie pisać runami. Dowiesz się także jaka jest ich symbolika i do czego ich dawniej używano.

Iluzja sceniczna - Podczas trzech lekcji z prawdziwym iluzjonistą dowiesz się jak oszukiwać zmysły i wprawić w oniemienie Twoich przyjaciół. Będziesz także mógł wziąć udział w konkursie iluzjonistycznym i zdobyć dodatkowe punkty dla swojego domu!

Zielarstwo - Magia ziołolecznictwa istnieje od zawsze, jednak tylko nieliczni mogą zgłębić jej tajniki. Na zajęciach z zielarstwa dowiesz się jaka moc drzemie w niepozornych roślinach które otaczają nas każdego dnia i nauczysz się ją wykorzystywać.

Magiczne pismo - Czytałeś Władcę Pierścieni? Pamiętasz napis na Jedynym Pierścieniu? To tengwar, pismo elfów. Właśnie jego nauczysz się na zajęciach z magicznego pisma.

Szyfrologia - Jak sprawić, by atrament był niewidzialny? Jak go odczytać? Jak zaszyfrować informację, tak aby nikt nie umiał jej odczytać? Tego wszystkiego dowiesz się na zajęciach z szyfrologii.

Metamorfomagia - Nie każdy rodzi się metamorfomagiem, jednak u nas każdy może się nim stać. Nauczysz się jak zmieniać swój wygląd nie do poznania i wcielać się w magiczne postaci.

Szachy - Tak jak Harry i Ron spędzali wolne chwile w pokoju wspólnym, tak i Ty nauczysz się grać w szachy i weźmiesz udział w wielkim międzydomowym turnieju - jako reprezentant lub jako żywa figura na wielkiej szachownicy.

Język dementorów - Jak te stworzenia porozumiewały się ze sobą bez słów? To proste - językiem migowym. Jako absolwent Letniej Szkoły Magii dla Ciebie także nie będzie to stanowiło problemu.

Astronomia - Co to jest konstelacja, dlaczego gwiazdy spadają i gdzie jest Wielki Wóz? Tego wszystkiego dowiesz się na dziennych i nocnych zajęciach z astronomii.

Fantastyczne zwierzęta i rośliny - W naszym pozornie mugolskim świecie pełno jest ukrytych magicznych roślin i stworzeń. Dzięki temu przedmiotowi od tej pory będziesz wiedział gdzie ich szukać.

Historia Magii - Ciekawi Cię, dlaczego Syriusz nazywał się Black? Skąd się brała zwierzęca forma animaga? Dlaczego miotły latają? Na Historii Magii podyskutujesz o magicznych światach z książek fantasy i o tym czym inspirowała się Rowling tworząc Harry'ego Pottera.

Quidditch - Najwspanialsza magiczna gra ze świata czarodziejów! Opracowana specjalnie dla naszych uczestników, magiczna gra z czterema piłkami i sześcioma bramkami. Kiedy spróbujesz nie będziesz chciał przestać!

Gra decyzyjna 'Śmierciożercy' - Wspaniała zabawa w której każdy wciela się w przydzieloną rolę i stara się przejrzeć strategię śmierciożerców lub tak działać, żeby nie zostać odkrytym. Istnieją dwie wersje tej gry - tzw. 'mali' i 'wielcy' śmierciożercy - druga wersja jest rozszerzona czasowo oraz zawiera o wiele więcej ról, tak aby rozgrywka mogła toczyć się między jak największą ilością chętnych osób.

Śpiewanki - w myśl słów Albusa Dumbledor'a - "Ach, muzyka. To magia większa od wszystkiego, co my tu robimy!" - nauczymy was najpiękniejszych piosenek z magicznego świata.

Wróżbiarstwo - Chcesz sprawdzić, czy drzemie w Tobie talent do przewidywania przyszłości? Podobno jest on bardzo rzadki, ale kto wie... 

Zaklęcia - W naszym Zamku działają magiczne zaklęcia! Ale żeby ich użyć, najpierw musisz nauczyć się jak je poprawnie wymawiać i jakie są ich efekty. 

Różdżkarstwo - Po tym jak dostaniesz już swoją różdżkę przyjdzie pora na zdecydowanie jak powinna wyglądać oraz jaki rdzeń byłby dla niej najodpowiedniejszy. Różdżkarstwo to zajęcia, na których sprawisz, że nabierze niepowtarzalnego wyglądu.

 

Oprócz poszczególnych zajęć - lekcji, dla uczestników Letniej Szkoły Magii przygotowane zostają biegi i gry terenowe takie jak Bieg po różdżkę, czy Bieg po Kamień Filozoficzny, oraz nocna gra, podczas której poznają tajemnicze oblicze Zamku Czocha. Oprócz tych stałych punktów programu co roku realizowane są nowe projekty, takie jak Wielki Turniej Trójmagiczny czy zagadka Komnaty Tajemnic. Osoby obdarzone talentem dziennikarskim, mogą wykazać się na łamach czarodziejskiego pisma wydawanego na naszej kolonii - Żonglera.

 

Uwaga! Każdy z uczestników powinien zabrać ze sobą własnoręcznie oprawiony zeszyt, w którym będzie notować podczas magicznych lekcji. Ponadto zeszyty będą zbierane i oceniane przez grono profesorskie. Najładniejsze, najoryginalniejsze, najdziwniejsze z nich,  zostaną wyróżnione, a ich właściciele będą mogli pochwalić się zdobyciem punktów dla swojego domu!

 

TURNUSY

I  03.07.2017 – 15.07.2017  (BRAK WOLNYCH MIEJSC) 

II 17.07.2017 – 29.07.2017 (BRAK WOLNYCH MIEJSC)

 

WOLNA MIEJSCA 2017

CENY

2260 zł - cena z transportem własnym rodzica

2440 zł - cena z transportem z Warszawy

2420 zł - cena z transportem z Katowic

2360 zł - cena z transportem z Wrocławia

 

INFORMACJE

Organizator  

Europejskie Centrum Kształcenia - organizator turystyki posiadający wpis do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych Marszałka Województwa Śląskiego, pod numerem 802. Organizator jest uprawniony do prowadzenia imprez turystycznych w Polsce i posiada gwarancję ubezpieczeniową AXA DIRECT w Warszawie.

Uczestnicy

Uczestnikami turnusu mogą być dzieci i młodzież w wieku 9 - 17 lat. Konieczny warunek uczestnictwa w turnusie: dziecko musi być samodzielne.

Transport

I turnus 2017

Zakwaterowanie

Zamek Czocha, Stankowice-Sucha w gminie Leśna. Obiekt hotelowy, dormitoria zamkowe - pokoje (3, 4, 5, 6 osobowe) wyposażone w łóżka, stolik, krzesła, szafę, gniazdko elektryczne. Pokoje z łazienkami lub typu studio (na 2 pokoje 1 łazienka). Uczestnicy są zakwaterowani w głównym budynku zamkowym.

 

Wyżywienie

Turnus rozpoczyna się obiadem i kończy śniadaniem. Uczestnicy otrzymują na drogę powrotną prowiant opisany w umowie. W każdym osobodniu uczestnik otrzymuje 3 główne posiłki tj. śniadanie, obiad (2 dania), kolację. Do obiadu podawany jest dodatkowo deser. Podczas posiłków podawane są napoje zimne lub ciepłe.

Pakiet uczestnika

Uczestnik otrzymuje w pakiecie: szatę czarodzieja szytą na miarę, koszulkę turnusu, herb domu LSM, różdżkę drewnianą, świadectwo ukończenia Letniej Szkoły Magii. 

Inne

Opieka medyczna (lekarz na wezwanie), opieka wychowawcza i kierownicza, leki w przypadku zachorowania na turnusie, ubezpieczenie NW i OC dla kadry turnusu.

Uroczyste rozpoczęcie turnusu

W czasie uroczystej kolacji przy świecach, uczestnicy zostaną przydzieleni przez "Tiarę Przydziału" do poszczególnych domów Letniej Szkoły Magii. Otrzymają też szatę i koszulkę czarodzieja oraz herb swojego domu czarodziejów.

Fabuła turnusu

Uczestnicy bawią się w świat czarodziejów, znany z książek i filmów o przygodach Harry'ego Pottera biorąc udział w magicznych lekcjach, zajęciach, imprezach. Przez cały czas trwania turnusu uczestnicy zdobywają punkty dla swoich domów czarodziejów starając się zdobyć Puchar Domów Letniej Szkoły Magii.

Program

Przydział do domów Letniej Szkoły Magii przy udziale „Tiary Przydziału” podczas uczty początkowej, prezentacja początkowa i prezentacja końcowa (międzydomowy konkurs przedstawień), bieg po różdżkę, gry tematyczne w konwencji świata Harry’ego Pottera, dyskoteki i bal magicznych postaci, konkurs talentów, turniej szachowy z udziałem żywych szachów, wieczór debat, ognisko,  nocne zwiedzanie zamku,  quiz wiedzy o książkach z serii „Harry Potter”. Dwie projekcje filmu. Wycieczka statkiem po Kwisie. Przedmioty nauczane podczas trwania turnusu: quidditch (gra sportowa na zasadach Międzynarodowego Stowarzyszenia Quidditcha), magiczne szachy (nauka i turniej gry w szachy), runy (nauka starożytnych run), gra decyzyjna czarodziejów (nauka gry decyzyjnej z elementami aktorskimi), astronomia (nauka o ciałach niebieskich, ich budowie, ruchach, pochodzeniu i ewolucji), magizoologia (nauka o mitycznych i legendarnych stworzeniach), historia magii (analiza Harry’ego Pottera pod kątem szeroko rozumianych nawiązań do kultury i literatury), zielarstwo (nauka o ziołach i ich właściwościach), język dementorów (nauka języka migowego), magiczne pismo (nauka futharku i tengwaru), szyfrologia (nauka szyfrów i ich odczytywania), śpiewanki (nauka piosenek), metamorfomagia (zajęcia z charakteryzacji), magiczny taniec (nauka wybranego tańca), iluzja. Każdy z wyżej wymienionych elementów jest prowadzony przez minimum 1 jednostkę czasową trwającą 45 minut.

Uwaga!

Uczestnik zabiera na turnus własnoręcznie oprawiony i ozdobiony zeszyt, w którym będzie zapisywał ważne informacje z lekcji magicznych.  Zeszyt będzie oceniany przez profesorów Szkoły Magii i uzyskane punkty biorą udział w konkursie o "Puchar Domów".

 

DOKUMENTY

UMOWA 

KARTA KWALIFIKACYJNA

REGULAMIN

OGÓLNE WARUNKI

ZAPYTAJ

Odpowiedzi na najczęsciej zadawane pytania znajdziesz w STREFIE RODZICA. Jeśli jednak nie ma tam odpowiedzi na Twoje pytanie, wyślij wiadomość. Pamiętaj aby wybrać odpowiedni temat.

 

kontakt

 

 

REZERWACJA

 

UWAGA! Prosimy nie korzystać z formularza. Brak wolnych miejsc na obu turnusach.

Fill icon