LARP - Zapomniany Folwark

"Zapomniany Folwark" na zamku w Dzięgielowie to nowa fabuła nawiązująca do "Ostatniego Kasztelu" który miał miejsce na zamku Grodziec. Na 3 dni przenieś się w realia średniowiecza i przeżyj niesamowitą przygodę. Stwórz i odgrywaj własną niepowtarzalną postać. Od Ciebie będzie zależało, w którym kierunku potoczy się Twoja historia. Program skierowany jest do starszej młodzieży, a przede wszystkim naszych wieloletnich uczestników Szkoły Zwiadowców.

 

 Zobacz Galerię naszej poprzedniej edycji:

 

Anno Domini 1307,
Folwark w Dzięgielowie

Po wydarzeniach na Grodźcu zaraza stopniowo zaczęła opuszczać Śląsk. Opustoszałe ziemie stały się rajem dla lokalnych watażków i raubritterów. Wśród mieszkańców pojawiła się jednak nadzieja na lepsze jutro i solidarnie wzięli się do pracy nad odbudową utraconych posiadłości.

Folwark w Dzięgielowie przestał funkcjonować, gdy zaraza zabiła niemal wszystkich mieszkańców. Obecnie to tylko puste budynki dające mgliste wyobrażenie o jego dawnej świetności. Jedynie lokalny karczmarz postanowił nie opuszczać ojcowizny i uczynił z zajazdu ważny punkt na zaczynających znów funkcjonować targowych szlakach. 

Tymczasem zbliża się jesienna równonoc, a co się z tym wiąże, wiele osób wiernych dawnej wierze ściąga w okolice Dzięgielowa, by tu, w słynnym miejscu kultu odprawić odpowiednie obrzędy. Lokalnym mieszkańcom przyświeca jeszcze jeden cel - być może pomoc dawnych bóstw to jedyna szansa by rozwiązać inny nie dający im spokoju problem - bestii, już od jakiegoś czasu pojawiającej się w osadzie..

 

TERMIN

06-08.10.2017

CENY

650zł - Cena z transportem własnym

810 zł - transport z Warszawy 

790 zł - transport z Wrocławia

760 zł - transport z Katowic 

INFORMACJE

Wymagania od uczestnika:

Realia: 
Fabuła toczy się na zamku w Dzięgielowie (fabularny Folwark) w świecie silnie nawiązującym do dojrzałego średniowiecza, doprawionym szczyptą magii. Spustoszone przez zarazę tereny powoli odradzają się do życia. Trakty zapełniają się ludźmi. Według tutejszych guślarek i znachorów miejsca nieopodal folwarku emanują silną magią żywiołów. To tutaj odbywają się główne obrzędy równonocy. Górzyste tereny Śląska cieszyńskiego są nadal silnie przesiąknięte wiarą przodków.

To, jak dobrze zostanie odtworzony świat, zależy w dużej mierze od uczestników, dlatego podstawowym założeniem jest maksymalne wczuwanie się w klimat i jak najdokładniejsze odtwarzanie swoich ról.

Cały obiekt jest na naszą wyłączność. Otoczenie dopasowujemy do własnych potrzeb. Nie trzeba się wiec już martwić o osoby postronne, które potrafią zniszczyć klimat.

 

Postać: 
Udział w grze LARP wymaga zaangażowania ze strony uczestników. Dajemy możliwość stworzenia własnej postaci, która wcześniej musi być zatwierdzona przez organizatorów. Nie masz pomysłu na postać? Poinformuj o tym w zgłoszeniu, a stworzymy ją dla Ciebie. Przed wyjazdem na zamek otrzymasz dokładny opis postaci, którą będziesz grać.

Chcesz czegoś więcej? Marzy Ci się uczestnictwo w tworzeniu gry? Również poinformuj nas o tym w zgłoszeniu, na doświadczonych czy po prostu ambitnych graczy czekają ważniejsze role fabularne, dla chętnych połączone także z rolą organizacyjną (moderator gry).

 

Odgrywanie postaci:
Pamiętaj, że ODGRYWASZ  własną postać. Wiec jeśli jesteś wiejskim ciurem to nie nosisz miecza i nie starasz się być słynnym zabójcą potworów. Kiedy napotykasz silniejszego od siebie, który grozi Ci, odgrywaj strach. To nie jest konwent superbohaterów. Każda postać na swój sposób powinna reagować na zaistniałe wydarzenia, nawet jeśli uczestnik chciałby zachować się bohatersko, czasem trzeba skulić ogon. Zabawę czerpiemy z gry aktorskiej i z interakcji z innymi graczami. Oczywiście może zdarzyć się sytuacja, że wieśniak chwyci za widły (choć raczej właśnie widły, a nie miecz), jednak nie jest to sytuacja typowa, codzienna.

 

Strój: 
Każdy uczestnik musi posiadać strój, który powinien nawiązywać do stroju średniowiecznego, jednak nie musi być to rekonstrukcja.

Bardzo możliwe, że posiadasz lub planujesz przygotować własny kostium. Jesli nie masz takich możliwości istnieje możliwość wypożyczenia stroju lub jego elementów od organizatora (dopłata na miejscu). Informację o tym należy umieścić na karcie postaci. Należy zabrać ze sobą dodatkowe spodnie, które mniej więcej wpasują się w klimat. np czarne/szare jeansy, oraz cieplejszą odzież pod spód, na wypadek gorszej pogody lub nocnych manewrów.

Uwaga: w skład kostiumów nie wchodzą buty. Prosimy zaopatrzyć się w obuwie, najlepiej skórzane. Przede wszystkim należy unikać jaskrawych kolorów. Preferujemy kolory naturalne/kolory ziemi. 

 

Broń: 
Uzbrojenie nie jest konieczne do uczestnictwa w grze. W wypadku części postaci noszenie broni będzie wręcz zabronione. Należy pamiętać, że głównym założeniem jest odtwarzanie postaci, a nie walka między nimi. Dla części ról konieczna jest jednak rzecz jasna broń. Przed dopuszczeniem jej do gry, będzie ona sprawdzana przez organizatorów. 

Broń powinna być wykonana z materiałów zapewniających bezpieczeństwo graczom (pianka), nie może być również zbyt ciężka. Dobrze by odpowiadała ona średniowiecznym realiom, lub przynajmniej nawiązywała do nich. Uzbrojenie musi być również estetyczne i w dobrym stanie (niedopuszczalne są np. wystające ze środka rurki, ostre krawędzie etc.).

Graczom bez większego doświadczenia w produkcji broni przeznaczonej do LARPów polecamy użycie broni go-now (możliwość wypożyczenia od organizatora) lub profesjonalnej bezpiecznej broni do gier fabularnych.

Zasady dotyczące walki podczas LARPa, zostaną zamieszczone wraz z resztą reguł wyjaśniających mechanikę gry.

 

Czym jest LARP?
LARP (z ang. live action role-playing) to rodzaj gry terenowej w której uczestnicy na żywo odgrywają określone role stworzonych przez siebie postaci. Odzwierciedlany jest zarówno wygląd postaci ich strój, jak i charakter czy umiejętności. Gracze wspólnie przeżywają więc różne przygody w tworzonym przez siebie świecie, będącym odzwierciedleniem świata realnego czy fantasy, lub stworzonego od podstaw przez samych uczestników.

 

Czy to aby na pewno dla mnie?
Jeśli interesujesz się fantastyką lub historią, lubisz gry komputerowe lub towarzyskie typu RPG, chciałbyś zajmować się rekonstrukcją historyczną lub cosplayami, a przede wszystkim chcesz dobrze bawić się w doskonałej atmosferze znanej ze Szkoły Zwiadowców, to na pewno coś dla Ciebie. Można powiedzieć, że jest to „kolejny krok” w zwiadowczej drodze, szansa na przeżycie bardziej dojrzałej, poważnej przygody i wykorzystanie zdobytych dotychczas umiejętności.

 

Gdzie poznam szczegóły związane z fabułą gry i zasadami?
Szczegóły dotyczące zarówno zasad jak i fabuły gry będą udostępniane na stronie Europejskiego Centrum Kształcenia, oraz na specjalnie stworzonej w tym celu grupie na Facebooku (TUTAJ). Tam również gracze zapoznają się z historią i realiami świata, poznają część postaci (z którymi często przecież od lat żyją w tym samym miejscu) oraz bieżące wydarzenia mające bezpośredni wpływ na historię tworzoną podczas gry. Na grupie także wrzucane będą rady dotyczące tworzenia postaci, poradniki wykonywania stroju czy uzbrojenia.

 

Organizator
Europejskie Centrum Kształcenia - organizator turystyki posiadający wpis do rejestru organizatorów i pośredników turystycznych Marszałka Województwa Śląskiego, pod numerem 802. Organizator jest uprawniony do prowadzenia imprez turystycznych w Polsce i posiada gwarancję ubezpieczeniową AXA DIRECT w Warszawie.

 

Uczestnicy
Turnus ten przygotowany został dla uczestników w wieku 13 - 20 lat.

 

Transport
Transport organizowany będzie z Warszawy, Wrocławia i Katowic.

 

Zakwaterowanie
Zamek w Dzięgielowie w województwie śląskim (strona zamku) Obiekt klasy turystycznej, pokoje 4-8 osobowe z łazienkami, wyposażone w łóżka, szafki, stolik, krzesła, gniazdko elektryczne. Uczestnicy są zakwaterowani w głównym budynku zamkowym. Organizator nie prowadzi indywidualnych rezerwacji miejsc w pokojach, a uczestnicy są kwaterowani w poszczególnych pokojach przez uprawnione osoby w imieniu organizatora turystyki, uwzględniając płeć i wiek uczestników.

 

Wyżywienie
Pełne dzienne wyżywienie w danym osobodniu obejmuje śniadanie, obiad (2 dania), podwieczorek podawany do obiadu, kolację. Do każdego posiłku podawane są napoje ciepłe lub zimne (np. soki). LARP rozpoczyna się obiadem w pierwszym dniu i kończy obiadem w dniu ostatnim. Każdy uczestnik programu otrzymuje prowiant na drogę powrotną składający się z: dwóch bułek z serem lub wędliną, batonika, 0,5l napoju lub wody mineralnej. Wyżywienie jest zgodne z zasadami zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży szkolnej. Jadłospisy są przygotowane przez wykwalifikowanych technologów żywienia zatrudnionych w zamku. W czasie turnusu uczestnicy mają dostęp do bezpłatnej wody pitnej.

 

Pakiet uczestnika
Każdy uczestnik otrzymuje w pakiecie: koszulkę oraz ozdobną sakiewkę wzorowaną na średniowiecznej ikonografii

 

Inne
Opieka medyczna (lekarz na wezwanie), opieka wychowawcza i kierownicza, leki w przypadku zachorowania na turnusie, ubezpieczenie NW i OC dla kadry turnusu.

 

DOKUMENTY

UMOWA

KARTA KWALIFIKACYJNA

KARTA POSTACI (Kartę postaci należy wysłać jak najszybciej pod adres ostatnikasztel@gmail.com)

REGULAMIN

ZAPYTAJ

Odpowiedzi na najczęsciej zadawane pytania znajdziesz w STREFIE RODZICA. Jeśli jednak nie ma tam odpowiedzi na Twoje pytanie, wyślij wiadomość. Pamiętaj aby wybrać odpowiedni temat.

 

kontakt

 

 

REZERWACJA

Rezerwacji miejsca możesz dokonać drogą internetową za pośrednictwem formularza lub telefonicznie: 32 726 25 33. Zanim dokonasz rezerwacji zapoznaj się z regulaminem. Wypełniając formularz zwróć uwagę na miejsce, numer turnusu i rodzaj transportu.

Fill icon